Tuesday, January 12, 2010

Tervitused Obinitsast!

Ahhoi!
Varsti v6ib hakata tunduma, et ma passin rohkem arvuti taga kui mujal ringi kain ja ringi vaatan. V6i et tegelikult istun kuskil Louna-Eesti pisikeses kulakeses voi Obinitsa lahedal paksu metsa sees, tomban aga netist pilte, kasutan PhotoShop'i(voi mis iganes selle programmi nimi on) ja muudkui pean blogi ja raiun tyhja. Tegelikult on t6epoolest t6si, et t2na ma v\eriti muud teinud polegi. Nimelt on l2inud l6viosa ajast selle peale, et olen pyydnud omale 2ra osta piletit Indiasse, aga see pole siiani 6nnestunud. Ja praegu ma enam ei yrita kah. Nimelt on lugu selline, et mingitesse olulisematesse asjadesse suhtumine ei erine mitte mingil moel igapaevasest ellusuhtumisest. Yhesonaga koigil on koigest t2iesti savi. Pohiline pohjus, miks mul piletit osta pole 6nnestunud, on ilmselt see, et lihtsalt internet katkeb pidevalt ara ning uleuldse on uhendus meeletult aeglane. Lisaks, mul on tunne, et Air India Expressi kodulehekylg on lihtsalt maas vahepeal, siis vahepeal t66tab. Siis vahepeal kiilub kinni kui pean valima valuutat, milles summat arvestatakse(see on kohustuslik valida), monikord kiilub kinni siis, kui ma oma isikuandmeid sisse toksin, aga on ka nii, et kui l6pus peaksid teoreetiliselt maksma hakkama, siis pead kinnitama oma kaardi tuubi, aga lihtsalt valik on tyhi. Yhes6naga ma olen tana ennast vaga mitu korda mustaks vihastanud, et ei taha m6eldagi. See siin nyyd on mul t2na 6. koht, kus piletiostu proovida - see endiselt ei 6nnestu. Samas...mul pole v2ga kiiret ka - siin v6in rahulikult olla kuni kuu l6puni, India viisa kehtib kuni 20. aprillini - v6tan rahulikult.
Samas ma arvan, et selliseks see internet siin ka jaab. See ei saa mitte kunagi parem, kiirem, kindlam voi kuidas iganes parem, sest kedagi ei huvita. H2daga saab korra kvartalis meilid 2ra vaadataud, mida veel vaja!?
T6si on kull see, et igasuguseid internetikohvikuid ja avalikke putkasid on taiesti piisavalt. Mul pole veel kordagi juhtunud sellist asja, et kui vaja, siis lihtsalt pole netti kuskilt v6tta. Iseasi loomulikult jalle, kas seal internetipunktis arvuti sees ka internetti t6epoolest on. Olen paaril korral ilusasti viisakalt poistele oelnud, et sorri, aga paraku on nett nii aeglane, et kui ma kirjutan kasitsi kirja, panen umbrikusse, liimin margi peale ja selle posti panen, siis see jouab sihtkohta taiesti kindlasti kiiremini kui sealse interneti kaudu. Ilmselt on nii, et kui kirjutad internetis kirja, siis see prinditakse mingis keskuses v2lja ja saadetakse hobusega sihtkoha poole teele. Kui kohal, trykitakse arvutisse ja pannakse internetis adressaadile postkasti.
Kuigi ma ehk isegi tahaksin, ei pea ma siiski saarele jaama kui pilet j22bki neti kaudu ostmata. K2isin t2na ka uhes reisibyroos kysimas, et palju nende kaudu see pilet maksaks. Byroo kaudu on 8600.-, kui netist saaks, siis oleks hind 5400.- Vahe ei ole tappev, aga miks ma pean rohkem maksma kui (vahemalt teoreetiliselt) mone klikiga saaksin pileti tunduvalt odavamalt.
Aga nii palju siis sellest piletist. Pealegi - enne tuleb India viisa saada, sest muidu pole mul selle piletiga nagunii midagi teha. Olen juba valmis m6elnud, et kui mingi valemiga peaks juhtuma, et ma viisat ei saa(mis on vaga v2he toenaoline), v6tan abiks varuplaani ja lendan Singapuri, kust lahen Kuala Lumpurisse Malaisias ning lendan ikkagi Bangladeshi ja Nepaali. Aga see pole praegu teema.

Eile l2ksin 6htul ilusasti oma Kiribathkumbura koju. Laksin siis dussi alla. Mingil hetkel vaatan - mingi 2mblik. Oli teine nii suur, et mina arvasin, et keegi on mingit nalja teinud ja selle sinna ules aarele lihtsalt riputanud. Teate ju kyll, meil on ka igasugu jubinaid ja vidinaid selliseid, kyll kummist, kull plastikust lastele m2nguasjad jne. Seebitasin ennast ilusasti sisse ja puha. Vaatasin seda tegelast seal ja m6tlesin veel oma m6ttekesi, et no milleks sellist jama toodetakse, et see on ju, pagan v6taks, t2ielik raiskamine, no t2iesti m6ttetu kraam. Samas tekkis tunne, et...pagan...enne ma seda seal nagu ei n2inud. No m6tlesin siis, et puhun ta peale seal yleval. upitasin natuke lahemale ja puhusin. Oh sa vana nuga, kurat! Tegelane oli t2iesti elus ja pani valkkiirelt yle dussiruumi serva jooksu. Mina ehmatasin nii kangesti, et pidin seebise libeda kiviporanda peale selili k2ima. Laksin siis luurele, et kuhu ta jooksis, et no kontrolliks olukorda...ise hoidsin k2si nagu mingi v6itluskunsti-mees kaitseks ees, no et 2kki hyppab mulle kylge voi midagi, et siis saan kohe talle tuska ja meeleh2rmi valmistada. Tegelane oli rahulikult nurgas ukse k6rval. Ma ei hakanud teda h2irima ka. L2ksin tagasi, loputasin kiirelt ennast 2ra, kuivatasin ja l2ksin kaamera j2rele...eks vaadake ja hinnake ise, kas v6iks ehmuda kui selline tegelane dussi alla kaasa tuleb...




T2na tegin yhe pildi ka Hasantha poest, aga ainult v2ljast, tegelikult on see suur ja ruumikas. Seda on terve kompleks seal. Koik abiruumid jne. Eks ma ehk teen nendest ka millalgi paar pilti.


Peale seda kui olin hommikul labi kainud tulutult neli internetikohvikut-punkti, pidin kiirustama tagasi koju. Olime Hasanthaga kokku leppinud, et ta n2itab mulle surnuaeda. Nimelt on mind hakanud erinevad kalmistud huvitama. Esiteks need ise on sellised...natuke mystilised kohad. Neil on justkui oma hing sees. Kalmistule on ju maetud igasuguseid erinevaid inimesi, kellel k6igil on olnud oma lood. Tohutu ajalugu. Kalmistul valitseb eriline vaikus ja rahu. See on paik on pyha. Puhkepaik. Hasantha naitas mulle kena koha peal asuvat s6javaelaste kalmistut.

Tegin paar pilti ka...esimesel on Hasantha, kes on minu arvates...noo...selline...teistmoodi autojuht. Nimelt s6idab ta umbes nii, et vahetab kaiku iga 10 sekundi tagant. P2riselt ka. Vahet pole, kas on sirge tee, mis haalt teeb mootor, kui korged on poorded voi yhes6naga teda ei huvita absoluutselt - kuna tema tahab k2iku vahetada, siis tema ka vahetab. M6nikord ylespoole, a m6nikord allapoole. Tal pole vahet.


Ja teine pilt siis s6jav2ekalmistust...


Aga kui ma oma neljas kohas olin internetiga 6nne proovinud ja eba6nnestunud, siis hakkasin minema tagasi koju, eks ju. Ja siis n2gin v2ga vahvat pilti t2naval. Nimelt olid ahvid h6ivanud paari maja katused. Passisid yleval, ajasid yksteist taga ja olid nii nagu ahvid ikka olema peavad. Ja siis...yks tegelane tuli hasti r22sta 22rele ja lihtsalt...kuidas ma ytlen...no ei urineerinud...vaid lihtsalt robustselt kuses alla inimestele kaela. Uskumatu pilt!:) Need inimesed, kes eemal olid, naersid k6va h22lega. Need, kes lahedal nn ohupiirkonnas viibisid, raputasid lihtsalt n6utu olemisega paid ja p2rast muigasid. Keegi kingaga voi laimiga ahvi pihta ei visanud. Tegin neist kohe mitu pilti, jagan hea meelega neid teiega:)






T2navapilt on endiselt muutumatu. Kui peat2navalt k6rvale keerata, on tanavad vaiksemad ja kitsamad, aga vilgas 2ritsemine ja kauplemine k2ib t2ie hooga edasi.
Tundub, et poode on isegi rohkem ja inimesi ka rohkem, kuid voib-olla on see tingitud kitsast ruumist. Igatahes on see minu meelest ikkagi kummaline, et poode on mustmiljon, aga alati on igas neis inimesi. Koikjale jagub ostjaid ja uudistajaid, ja mida ma ka olen t2heldanud, et vaga palju on mingeid v2rvipoode. Ma ei saa aru, mida nad v2rvivad nii palju voi kuhu see v2rv neil kulub, aga igatahes on neid poode mystiliselt palju...




Niimoodi mul see elu siin siis l2heb. Praegu sajab p2ris tugevat vihma. Oosel sadas ka. Raske oli isegi uinuda, sest peksis kovasti vastu plekk-katust. Igatahes jagan ma endiselt tuba tegelasega, kelle nime ma pole suutnud 2ra 6ppida. Aga ta igatahes on p2ris tubli ja pingutab k6vasti, et vene keelt 6ppida. Nii siis ongi, et igal 6htul kui ma koju l2hen, v6tab ta k2tte paberi ja pastaka ja kysib minu k2est igasuguseid v2ljendeid ja s6nu. Ja seal juveelipoes, kus ta tootab, ta ka t6epoolest venelastega vene keeles r22gib. H22ldus on naljakas kyll, aga asi iseenesest p2ris muljetavaldav. Panen siia temast pildi ka. Eile 6htul tegin...


Ja panen yles ka m6ned pildid, mis kyll juba n2dal tagasi tehtud - siis, kui Dondras olin. Ehk siis Sri Lanka t2ielikus lounatipus. Seal oli see hasti, hasti ilus park ja kuulus Dondra majakas, mis ehitati 1880ndatel. M2letatavasti oli sellega see naljakas lugu, et kivi ehituseks toodi kohale Sotimaalt ja puit siseviimistluseks Birmast. Aga ilus oli seal t6epoolest...









Ja l6petuseks panen pildi endast. Nimelt ma lubasin, et reisi jooksul ma habet ei aja ja juuksurisse ei lahe. Samas on see, et habe kangesti, kangesti sygeles mitu p2eva. M6tlesin, et pole midagi teha, tuleb maha ajada, aga nyyd enam ei sygele ja 2kki isegi saab olla sellega. Ja muidugi s6nal "habe" on ikka mingi muu t2hendus. Minu alan2ol on tegemist rohkem nagu m6istega "kassihaigus"...selline ebayhtlane ja imelik. Samas juustega on nii, et siin kuumas mingit pikka l6nga kasvatada ei ole v2ga m6ttekas. Endal on kergem ja parem olla kui v2hem juukseid peas. Ja neid peab ju pesema ka:) Et yhes6naga m6istlik oleks need p2ris maha ajada, sest ilmselt selleks ajaks kui tagasi koju j6uan, on need pikaks tagasi kasvanud. Ei tea yhes6naga. Eks n2is, vahet pole. Aga pilt on tehtud sealsamas v2ikesel s6jav2ekalmistul...


Postitus sai j2lle parajalt pikk. Aga kyllap on nii, et kui on v6imalust kirjutada, siis tuleb seda kasutada, sest ma vaimusilmas n2en p2ris palju ka seda aega, mil ma olen t2itsa vakka ega kirjuta n2iteks n2dala-paar mitte ridagi. N2iteks Nepaalis...

Aga selleks korraks taas k6ik!
Olge terved, pange soojalt riidesse!

3 comments:

  1. Neid Sinu postitusi lugedes tuleb tiba kadedus peale küll, et ise hetkel kuskil palmi all mere kohinat nautida ei saa. Ent meil siin Eestimaal on ka muinasjutuline vaatepilt, loodus on punutud härmalõnga, imeline talv.
    Lugedes Su viimast postitust, siis... ole nende makaakidega tähelepanelik. Vähe sellest, et nad krae vahele lasevad, armastavad nad ka varastada. Kaubaks läheb kõik-päikseprillid, ehted, fotokakotid ja söögipoolis jne... Asjade tagasisaamisest võib üldjuhul vaid unistada;)
    Ja edu lennupiletite hankimisel! "Harakas" on nutikas olevus, küll midagi välja mõtled. Kaunist lendu Sulle!

    Terv. IlusN

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete