Saturday, January 16, 2010

K6rtsisk2ik

Jah. Eile t6usin arvuti tagant ja l2ksin bussi peale. Tahtsin soita tagasi Kandysse, sest Vavuniyas enam nagunii mitte midagi teha polnud. Laksin otsin bussi ules, millega liikuda, sain Dambullasse, kust jaab Kandysse veel oma 75km. Sealt pidi veeb busse minema kyll. Aga oh, h2da, nimelt on reede 6htuti tohutult palju reisijaid ning habematult vahe busse. Nii siis oligi, et kella 19-se bussi peale ma fuusiliselt ei mahtunud ning kella 20-ne buss jai lihtsalt tulemata. Otsisin siis yles kulalistemaja ja oobisin seal. Maksis 1000 raha. Tegelikult oli see t2itsa m6istlik otsus - eelmine oo oli nagunii raskelt moodunud ja kylalistemaja oli ilus ka...

Nii, et koik vaga hasti uhesonaga. V6tsin toa 2ra, kaisin pesus, aga kuna kell oli veel vahe, siis otsustasin minna v2lja k6ndima. Et pean omale mingid pl2tud ostma ja teistele jalan6udele puhkust andma. Aga siis n2gin, et k6rvalmajas tegutseb k6rts. V2ga p6nev. Polegi yheski k6rtsis siin kainud. M6tlesin, et peab kindlasti j2rele vaatama. Laksin sinna. Astusin sisse, trellidega luugi tagant kostis juba r66msalt h6ige: "Oo, ello, mai vrend! kam iir, vatjuvant?" Vaatasin ymberringi ning m6tlesin, et no mis seal ikka, teen yhe 6lle. Sisustus v2ga minimaalne, umbes 10X8 meetrises ruumis olid l2bisegi erinevate katetega ummargused ja neljakandilised lauad. Toolid laudade ymber v6isid olla umbes 20st erinevast sordist. Seda oli p2ris naljakas vaadata, aga kuigi mul kaamera kaasas oli, ma siiski seda taskust v2lja v6tma ei kiirustanud. P6randal oli igasugust l2bu, toiduj22nuseid ja k6iksugu pudelikorke ja silte ja konisid, no nii nagu t2navadki, erilist vahet ei leidnud. V6tsin oma suure pudeli Carlsbergi(kui ma ei eksi, siis oli see 0,625l vms) klaasi, maksin 220 raha kenasti 2ra ja istusin lauda. Syytasin sigareti ning ning v6tsin s66mu 6lut. Juba siis, kui sisse astusin k6rtsi, j2i sumin k6rtsis k6rvkuuldavalt vaiksemaks, nyyd oli sumin kyll taastunud, aga n2gin ja tundsin, kuidas k6ik mind seal vaikselt j2lgivad. Mis seal ikka. Ei l2inudki kaua kui kaks meest mind oma lauda palusid. mina kohe loomulikult ka l2ksin, sest noo...p6nev ju. Kahekesi istusid alguses, noorem mees, ja vanem. Vanem mees r22kis pisut inglise keelt, noorem absoluutselt mitte. Vahetasime siis m6ned laused, tutvusime ka(kuigi mul sealt mitte kellegi nimi meelde ei j22nud) ning l6ime klaasid kokku. Mehed v6tsid taskust telefonid ja helistasid kuhugi. Paarikymne minuti p2rast ilmusid veel kaks ainult taiesti puhast kohalikku keelt raakivat normeest. Istusid ka lauda. No tutvusime ka, pidid olema nende kahe enne siin istunud mehe parimad s6brad. Loomulikult, ikka, mis iganes. Enam meestega ma eriti ei r22kinud. Neil oli omakeskiski p2ris l6bus. Kyll aga hakkasid k6ik poisid lauda syya-juua tellima. Mitte ka nyyd p2ris ohjeldamatult, aga ikka igale mehele jooki ja mingi sn2kitaldrik ka ette. Ma ei saanud nagu alguses midagi aru. Aga vahepeal olin omale teise 6lle tellinud, mille eest mul maksmata tol hetkel j2i. Igatahes istusime ja vahepeal r22kisin selle vanema mehega ka pisut, aga sest jutust ei tulnud tegelikult mitte midagi v2lja, sest ta siiski r22kis inglist ysna arusaamatult ja kehvasti. Keel oli pehme ka. Ma siis olin oma teise 6llega poole peal kui poisid oma joogid soogid kiirendatul k2igul sisse ajasid. Siis ma taipasin - poisid arvavad, et ma maksan selle nalja kinni neile. Ja nii oligi - h2rra tegi juttu, et nad peavad nyyd minema ka hakkama. Ma ytlesin, et oodake hetk, ega minagi yksi istuma j22. Siis v6tsin oma kaamera v2lja ja tegin m6ned pildid. Nimelt olen siin t2hele pannud, et k6igile kangesti meeldib pildi peale saada ja siis fotoka ekraani pealt vaadata jne. No nii juhtuski, et nad sattusid ka elevusse ja unustasid 2ramineku. Selle ajaga kui ma siis neist pilte tegin ja siis n2itasin, kustutasin 2ra ja tegin uued, j6in rahulikult oma 6lle l6puni. Aga kaks nooremat tyypi ilmselgelt sygelesid lahkuma. Kuid kuna vanem mees oli fotoaparaadi lummuses, siis ei saanud nad siiski lahkuda. Panin oma klaasi lauale ja ytlesin, et kyll oli vahva 6htu, ait2h, poisid ja astusin ukse poole. Luugi juurest moodudes panin sealt vahel ilusasti oma teise 6lle eest 220 raha ja astusin v2lja. Neli 6nnetut meest hyydsid mind laua juurde tagasi nii kaua kui olin uksest v2lja kadunud, aga keegi j2rele ka ei jooksnud. Selline naljakas seiklus. Kusjuures ma enne nagin, kuidas need kaks esimest tegelast, kes, mind lauda kutsusid, omale lahtiste sigarettide ostmiseks metallruupiaid kokku lugesid. P2ris vahva. Ehk j2id siis sinna neljakesi seda l2bu k6rtsis koristama. Tegin neist mitmeid pilte ning salvestasin omale vaid k6ige...koledamad ja rullnokamad:) Jagan neid hea meelega teiega...





Hommikul, kui 2rkasin, istusin kohe bussi ja s6itsin Kandysse. Siin s6in ka ilusa ja maitsva hommikusoogi. See oli seekord nii kena, et tahtsin seda jagada. See on yks peenemaid l6unaid, mis mul olnud on...


Ja siis l6petuseks panen ka kaks eilse p2ikesevarjutuse pilti, aga midagi sellist nagu Postimehes vaadata oli, mul kyll v2lja ei tulnud. Minu pildid on t2itsa mooda ses m6ttes. Need peaksid vastupidi olema, et heledam ring on v2ljaspool ja tume seespool,aga mul on vastupidi. Ei tea, miks nii.




Aga t2na ja homme ei kavatse ma p6him6tteliselt mitte midagi teha. Passin niisama. V6taks p2ikest v6i midagi. Ja esmasp2eval peaks viisa saama ja siis peaks pileti ka l6puks 2ra ostma. Ja ilmselt pean seda ikkagi selle byroo kaudu tegema, sest netist endiselt ei 6nnestu. Ja siis on mul plaanis k2ia veel paar-kolm p2eva m2gedes. Hasantha soovitas, et kui ikka v2hegi huvi ja soovi on, siis peaks 2ra k2ima Adam's Peak'il ja Maailma L6pus, ehk siis World's End. Ja siis tuleb hakata Indiat ootama.
K6ike kena!

1 comment:

  1. ägedate jopparitega sattusid tõesti õhte lauda istuma..küllap nad arvasid , et valge mees teeb välja ja siis on mõistlik terve suguvõsa lauda kutsuda..gruusias kunagi tehti nii mulle...mul läks niipalju halvemini, et ahvid jõudsid terve lauatäie süüa/juua aga kui maksmiseks läks, kadusid kui tina tuhka

    ksv! krsr!

    ReplyDelete