Friday, January 8, 2010

Paneme pakendile hinda juurde!

Olen endiselt Nuwara Eliyas, peatun samas hotellis. Valjas on kole. on udune, sombune, sajab vihma ning on usna jahe. Paeval nii jahe polnud, aga siin selle linna aasta keskmine ohutemperatuur ongi ainult 14 kraadi, sest ood on kaunis kulmad ning termomeeter langeb tihtipeale alla 10 kraadi.
Ilm on siin selline, mida ennustada pole voimalik. Nuwara Eliya on ka uks vaga vaheseid selliseid kohti Sri Lankal, raagivad siinsed kohalikud. Ta asub magede vahel ning ilm on aaretult muutlik. Hotelli tootajad utlevad, et 10 minuti jooksul voib sadu ja udu muutuda paikesepaisteks. Seda nagin tana ise ka, arvan, et aega laks kull natuke rohkem, aga ikkagi. Kui hommikul arkasin, oli paike valjas, kui dussi alt tulin, oli juba pilves ning kui moned minutid hiljem hakkasin valja minema, siis sadas paris tugevat vihma. Siiski ei tahtnud ma hotelli passima j22da ning otsustasin ikka linna minna.

Esimese asjana votsin ette kaigu arsti juurde. Oigemini arst sattus mulle tee peale ette. Nimelt laksin apteeki, et taas uurida malaaria tablettide kohta. Oeldi, et on muugis kull, aga arst peab enne ikka kuulma, et mis mul muret, kaua reis kestab jne, et siis utleb, et palju mul neid tablette vaja on. Kui uurisin, et kust ma arsti leida voiks, osutas apteeker korvalolevale ruumile. Utles, et v6tku ma jarjekorda. Enne mind oli uks harra. Laksin arsti kabinetti, kurtsin muret. Arst utles, et neil on pakkuda vaid uht ravimit ning nagu ma aru saan, on see vaga sarnane sellele ravimile, mida ka meil muugis on...see on see, mida tuleb votta igal nadalal, mitte iga paev. Ja enne reisi nadal aega ja peale reisi kaks nadalat. No ega mul midagi valida polnud, utlesin, et kirjutagu valja. Sain siis 20 tabletti, mis teeb peaaegu viie kuu jagu kraami. Maksin tablettide eest kokku 40 ruupiat:) Meil maksis sama ravim(nagu ma aru saan) 6 tabletti 375.- See selleks, rohud on mul nyyd olemas, alguses proovin votta. Kuna aga olen kuulnud, et praktiliselt alati kaasnevad ravimi tarvitamisega ka k6rvaln2hud, siis jaab mulle alati voimalus neid tablette mitte v6tta. Kuid siiski Indias ja Bangladeshis ei ole mul ilmselt m6istlik neid mitte v6tta? Kui minu samuti reisipisikust nakatunud hea perearst seda siin lugema juhtub, v6iks paar rida kommentaari alla kirjutada. Ja kui vajalik on rohtude v6tmine Malaisias, Vietnamis, Laoses, Kambodzas? Eks ma Indiasd uurin ka veel nende rohtude kohta, aga Sri Lankal pole keegi kuulnud sellisest tabletist, mida iga paev votma peaks. Praeguseks olen igatahes omadega m2el.
Kui apteegis kaidud, motlesin minna siinsamas korval asuva Sri Lanka korgeima mae otsa. Tegelikult olin varem kuskilt lugenud, et seal asub uks Sri Lanka sojavaebaas, aga Galle'is raakisin uhe mehega, kes utles, et tema teada kolis baas peale soja loppu sealt minema. Kysisin siis uhe tuk-tuki juhi kaest, et kuidas sinna yles saaks koige paremini. Siis tuli aga ikkagi valja see, et ei saagi, kuna sojavaebaas on seal taiesti alles ning kolinud pole see mitte kuhugi.
Siiski ei tahtnud niisama passima jaada, vaid otsustasin, et lahen siis mone kose juurde. Valisin valja Ramboda kose ning istusin bussi peale. Kogu aeg sadas. Buss loomulikult soitis ikka lahtiste ustega ning tagumine uks juhtuski olema otsa minu istme korval...uritan sellest ka pildi siia riputada...

Ramboda ise on hasti pisike kulakene, kus peale mone teearse poe pole praktiliselt mitte midagi. Kull aga on see koht, kus mitmed joed ja ojad kohtuvad ning kokku on seal vahemalt kolm erinevat koske ja paar oja ka. Eks nende veerohkus olene ka aastaajasat ja sademete hulgast, aga praegu on koik joed-ojad vett tais, sest vihmaperioon on just loppenud(vahepeal jaab mulle kull mulje, et see on taies hoos, aga teoreetiliselt vahemalt on see loppenud). Hasti, hasti ilus on umberringi. Hakkasin Rambodast jalgsi tagasi Nuwara Eliya poole kondima ning avanesid taiesti uskumatud vaated. Uritasin neid kaamerasilmaga ka jaadvustada, aga no see, mis piltidele jaab on reaalsuse korval lihtsalt hale. Aga et aimu saaks, panin siiski m6ned pildid taas orkutisse kataloogi ules ning proovin paar tukki ka siia lisada.





Peale mone kilomeetri kondimist, mis paris vasitavaks osutus, hakkas minema vaga uduseks ning samuti hakkas taas tugevamalt sadama. Haaletasi nennast mingi suvalise bussi peale. Aga kui sisse astusin bussi, selgus, et tegemist oli mingi Kandy-Nuwara Eliya Lux-mega-hyper ekspressbussiga. Mugavad istmed ja konditsioneer ja mis koik muud kellad ja viled veel kuljes. Maksis 50raha. Enne alla minnes maksin hirmsas bussis soitmise eest 40 raha. Minu meelest voiksid koik bussid olla need viiekumne-rahalised, taitsa monus oli.
Kui tagasi Nuwarasse joudsin, kaisin labi toidupoest ja ostsin ohtuks soogikraami. Kuna ostsin ka paki mingeid tsillipahkleid, siis motlesin, et no votaks paar olut ka korvale. Laksin siis poe juurde, kus alkoholi saab. Oh sa vana nuga. See oli nii rapane ja must ja haisev ja kole. Ja ligi 15 janust joodikut hoidsid poe trellidest kinni ja tunglesid poe luugi juures, et otsustasin kohe, et sinna ma kull ligi ei lahe. Eile nagin, et monikummend meetrit eemal samal tanaval on veel uks pood. No kondisin sinna. Seal oli olukord vaheke viisakam, aga ikkagi kole ning otsustasin, et kurat, jaagu see olu joomata ja minu parast pahklidki soomata. Hakkasin oma hotelli poole astuma. Aga ennae, ette tuli veel kolmaski pood, seal oli paar meest ainult sees, kes oma olut libistasid. Kuna seal ka vaga must ja kole polnud, siis otsustasin ikkagi sealt need kaks olut ara votta - 2 Carlsbergi. Pahklite korvale olid vaga maitsvad! Siin pilt poest nr. 2.

Alkoholiga Sri Lankal nii, et see on kallis. Eriti veel veinid voi imporditud viskid-brandid. Ma ei ole hindadesse vaga tosiselt suvenenud, aga tundub, et veinid on ikka tunduvalt kallimad kui Eestis. Olu on enam-vahem sama hinnaga. Kanget kraami pole vaadanud. Kull on taskukohane kohalik ARRACK(ja mitte ADAK voi nagu eile utlesin ARRAC-nuud tean tapselt, tana poes vaatasin jarele!). Aga ullatav on taara hind. Naiteks mina saaksin kahe tuhja pudeli eest tagasi 80 ruupiat. See teeb siis laias laastus eesti rahas taara hinnaks 4.- pudeli pealt. See on paris moistlik. Kui ma nuud motlema hakkan, siis ma ei ole mitte kuskil siin nainud mingeid purukspekstud pudeleid voi uldse klaasikilde. Sest klaas on lihtsalt nii kallis, seda ei lohuta. Meil voiks sama susteem olla - taara voiks olla vahemalt kolm korda kallim kui praegu. Paris palju l2bu ja lohkumist jaaks ara, ma arvan.
Eile ohtul aga otsustasin veelkord onne proovida hospitalityclubiga. Otsisin valja tegelase, kes Kandys oleks. Leidsin. Hommikul saatsin viisaka sonumi. Tegelane helistas natukese aja parast tagasi ja uuris, et mis vark on. Raakisin. Ta utles, et oodaku ma, helistab tagasi. Helistas. Utles, et ta ise homme Kandys olla ei saa, aga orgunnib mulle kellegi bussijaama vastu. Pakkus ka, et voib mu oma kontorisse magama panna ooseks, kui soovin, et puhapaeval siis naitaks mulle Kandy umbruses agedamaid kohti ja uhesonaga kantseldaks mind. Hehh...muidugi mulle sobib! Ideaalne ju. Ohtul veel helistas uuesti ja uuris, et mis kohti ma naha tahaksin jne. Ma utlesin, et otsustagu aga ise, seal on nii palju nagunii vaadata ja kaia, et pole erilist vahetki. Ja pealegi pean nagunii esmaspaeval ka Kandys olema, sest pean sealt lopuks oma India viisat taotlema hakkama. Enne ei taha lennupiletitki ara osta. Aga eks seda koike naeb homme.
Igatahes...homme liigun siit siis edasi. Ilm pidi Kandys olema tunduvalt parem, soojem ja ennustatavam:) Ja lisaks saab alates homsest ka reisima hakata rongidega, sedasi jaab paris palju narvitsemist ja peavalu ara.
Tervitused!

3 comments:

  1. sa ikka saad aru, et ajad oma postitustega teisi inimesi kadedaks?
    aga ma arvan, et kolme- kuni neljakordne klaaspudeli hind oleks mõistlik. ma juba kujutan ette kui rikkaks ma saaks peale üht kena pokkeriviikendi kui sa kunagi tagasi oled :D

    ReplyDelete
  2. Ma ootan siinpool huviga juba su järgmist kirjutist! Seniks jõudu :)

    A.

    ReplyDelete
  3. raamatu-reisikirja materjal sul siin täitsa olemas. Väga põnev lugemismaterjal!

    ReplyDelete