Sunday, January 31, 2010

Beeline to Mamallapuram

Tervitused Indiast!
On ilmne, et minul on otsa saanud kange kirjutamistuhin ja paljudel teisel on 2ra kadunud lugemistuhin. Kyllap on nii, et kui alguses kangesti tahad ja pyyad v6imalikult paljut jagada, siis l6puks lood k2ega ning v6tad rahulikult, sest raske on emotsioone edasi anda. Ja m6nikord mulle tundub, et siia kirjutamine devalveerib paljusid seiku ja syndmusi. Aga mis seal ikka - kirjutan siiski, sest nagu ma ka alguses ytlesin, on blogi eesm2rk saata v2lja elum2rke. Muuseas tundub, et oma India numbrilt mu s6numid Eestisse ei j6ua.
Niisiis j6udsin Indiasse kohale reedel, 29. jaanuaril. K6ik kulges ilusasti ning mingeid probleeme ei tekkinud. Huvitav oli vaid see, et lennule p22semiseks tuli l2bida 6-7 erinevat turvakontrolli. Muuhulgas kaks neis yleyldse enne lennujaama sissep22su. Ning ka juba v2ravast lennule minnes koridoris otsiti k6ik inimesed ja nende k2sipagas l2bi.
Chennais ma pikalt ei peatunud - "Beeline to Mamallapuram". Olin ennast tublisti ette valmistanud mingiks kohutavaks segaduseks, tunglemiseks, ruumipuuduseks ja k6igeks muuks, millest Sri Lankal olles erinevatelt r2nduritelt India kohta kuulnud olin. Tegelikkus polegi aga nii kohutav. Inimesi on kyll rohkem, ruumi on v2hem, kisa on suurem, hais on v2ngem ning r2mpsuhunnikud on k6rgemad, kuid seda k6ike leevendab v2hesem t2helepanu t2navatel, sest tundub, et kohalikud on "valede v2rvidega" palju rohkem harjunud. Kyll aga olen kuulnud ka seda, et suurlinnades see nii ongi, kuid v2iksemates kohtades, seal, kuhu tavaliselt v66ras ei satu, on t2helepanu veelgi suurem. Eks see varsti paistma hakkab.
Kuid Mamallapuram on v2ga harjunud v66rastega. Siin n2eb t2navapildis igasuguseid inimesi - igat v2rvi, igasuguste silmade-juustega. Palju on ka k6ikv6imalikke restorane, kylalistemajasid, poode ja k6ike muud, mis eelk6ige suunatud kylalistele. Kui olin end yleeile 6htul kylalistemajja sisse seadnud, l2ksin linna peale jalutama. Kylalistemaja, kus peatun, on Ramakrishna. Kahene tuba maksab 300.- Kohalik raha on endiselt ruupia. Kurssi arvestan nii, et 1EEK=5 ruupiat. Siis on enam-v2hem(pigem enam). Kuna 1-kohalised toad olid otsas, sain 2-kohalise. Uurisin veel ka kylalistemaja BUSINESS MANAGERIlt, et kui juhtun kellegi omale tuppa juurde leidma, kas hind on ikka sama. Oli sama. Ja linnas tuli mu juurde yks tegelane Jaapanist, kes parajasti ulualust otsis. Ma siis seletasin talle v2rki, pakkusin oma toas teist voodit, jagatud kulusid ning saimegi kohe kokkuleppele. Ta on esimene inimene mu reisil, kes p2rit Tokyost. Kummalisel kombel olen kyll kohanud mitmeid tegelasi Jaapanist, kuid senini veel mitte kedagi pealinnast. Igatahes oli tegemist t2itsa muheda selliga, nimeks Juichi, kes Indias r2nnanud 4 kuud. Ta 6pib Tokyo Ylikoolis arhitektuuri ning siin reisiski ta ringi selleks, et koguda l6putoo jaoks materjali.

Jaapanlastega on yldjuhul nii, et nad eriti inglise keelt r22kima ei kipu. V2hemalt minu kogemused kinnitavad seda. Ja kui nad ka pisut r22givad, siis on nende h22ldusest pea v6imatu aru saada. Aga Juichi inglise keel oli t2itsa arusaadav. Kyll tublisti piiratud, aga mis piiratud polnud, oli arusaadav.
Jaapanlased on teisest puust! Nad on 22rmiselt viisakad ja t2helepanelikud. Alati s6bralikud ja naeratavad. Ja tihti n2itavad oma emotsioone v2lja kaunis v6imendatult. Ma ei tea, kas see on neil teadlik v6i nad ongi sellised. Aga n2iteks kui r22kisin, et oma kaamera 2ra kaotasin, siis mees ahhetas ja ohhetas, tegi suured silmad p2he, v6ttis kahe k2ega peast kinni ja vangutas pead umbes 25 sekundit. Minul hakkas seda vaadates l6puks imelik. Tekkis tahtmine lausa oelda, et ole nyyd rahulik ja saa yle, aga muidugi ma ei oelnud nii, tegin lihtsalt teist juttu. Ja siis ta saigi kohe yle. Ja nii oligi, et kui r22kisin head, positiivset ja naljakat juttu, siis ta kohati hysteeriliselt naeris, kui midagi halvemat, siis ta vangutas pead ja hoidis k2tt oma otsaesisel. Ja kui 6htust k2isime koos soomas, siis ta valas mulle alati pudelist vett klaasi juurde jne. T2itsa naljakas. Vahepeal tekkis tunne, et olen daam, kes h2rrasmehega restorani saabunud. Kokkuv6ttes siiski vahva tegelane, kes mind omale lausa palus kylla. Mulle tundub, et tema kontakt on p2ris v22rtuslik, mine tea, millal vaja l2heb.
Eilne p2ev kulus sellele, et k2isin Chennais omale uut kaamerat ostmas. Kui ma alguses otsustasin, et kui kadus, siis las kadus ning uut ostma ei hakka, otsustasin siiski ringi, sest...tegelikult on p2ris hea, kui on kaamera olemas. Ja hea on pilte ka siia yles riputada, saavad lugejad ka paremini kaasa reisida. Igatahes aparaadiks Canon Ixus 95 IS, maksis kerge allahindlusega 9200.- Kui meie rahasse ymber arvutada, siis teeb see alla 2000.-, mis minu meelest ei ole v2ga palju. Samas, K6ressaar, spetsialist, kui sa viitsid, v6id oma asjatundja hinnangu kogu sellele v2rgile anda.
Eilne Chennask2ik oli ka muidugi omaette ettev6tmine. Hommikul l2ksin 9 paiku bussi peale plaaniga s6ita Chennaisse. Aga siis meenus, et tee peale j22b Crocodile Park, ehk siis krokopark, kus igasugused krokodillilised koos. Pidavat olema yks vingemaid ja turskemaid omalaadsete seas terves Indias. Mina vist polegi varem elusat korralikku krokodilli n2inud. Meil nad tiigis ju ei ela. P2ris synged loomad. 5-meetrine terve tonn kaaluv elukas(just elukas, sest no vaadake, millised nad on!) justkui ilmub ei kuskilt tiigi keskele. Ylimalt vaikselt. Ja kui ta vees ujub, on n2ha vaid nina ots ja silmad. Ylej22nud on vee all, ning kuna vesi on alati ylimalt sopane v6i p6hi tume, siis pole n2ha, kui pika isengida on tegu. Krokopark j2ttis soodsa mulje.
Siis hakkasin Chennaisse minema. Ootasin bussi. Paar meest ootasid koos minuga. Oli ka tabel seinal, mis kell tuleb. oigel ajal ei tulnud. 10 min hiljem ka ei tulnud. 20 min hiljem samuti mitte. Kysisin siis teistelt, et mis v2rk on, kas yldse ei tule. Mehed kinnitasid kui yhest suust, et tuleb kyll. Ootasin edasi. Siis kysisin, et huvitav, millal siis tulla v6iks. Ja siis mehed vaatasid mind nagu...lihtsalt v2ga rumalat inimest. Ja siis yks seletas, et ega siis bussid kella j2rgi k2i. Buss tuleb siis, kui buss j6uab. Ei no selge pilt! Nyyd tagasi m6eldes tunnen, et ega oligi rumal kysida, MIS KELL buss tuleb.
Chennai suur ja lai. 70 ruutkilomeetrises linnas elab yle nelja korra rohkem inimesi kui meil terves Eesti riigis - Chennai rahvaarv on 6,6 miljonit. Kesklinna minu meelest ei ole vaja s6ita nii suures linnas, et kaamerat osta. Siis seletati mulle bussis, kuhu minema pean. Seal aga, kuhu ma siis j6udsin, ei olnud kyll yhtegi kaamerapoodi. Ei j22nud muud yle kui v6tta takso, ehk vana hea tuk-tuk. Pidasin yhe kinni. Mees seletas, et no ta teab kyll, maksku ma 200 raha. Natuke kauplesime ja 150 juures olin n6us peale istuma. Kurram, vaatasin, et neil taksomeeter ka Indias tuk-tukis. Ytlesin, et pangu k2ima! Keeldus. N6udsin! Ikka keeldus. Ja l6puni v2lja keeldus! Ytles, et mitte yhelgi TT-l linnas see asjandus ei toota. Aga mul tekkis jonn ja ma k2skisin kinni pidada ja astusin maha. Siis hakkas ta mult n6udma 20-meetrise s6idu eest raha! Nimelt oligi seal silt, et miinimumtasu v6i sisseistumine v6i mis iganes, maksab 14 ruupiat. Siis viskas mul yle ja saatsin ta lihtsalt kuradile. Esimest korda kui endast v2lja l2ksin nahhaali peale kuu aja jooksul. Aga kyllap asi oli ka selles, et ta oli kuidagi ylbe ja yleolev. Oleks ta rahulikult r22kinud ja m6istliku inimese mulje j2tnud, oleksin temaga ka 150.- s6itnud. Aga siis pidasin kinni yhe teise h2rra, kes mu siis 120 eest 6igesse kohta viis.
Tagasis6it kulges imelikult, Nimelt istusin bussi, mis tegi jubeda ringi ning v6ttis aega 3h. Kuid!!! - ma kohtusin esimest korda inimesega Bhutanist! Isegi kahega! Pilti unustasin teha, aga... nii palju kui ma siin inimestega r22kinud olen, pole mitte keegi mitte kunagi mitte kedagi Bhutanist n2inud. V2hemalt reisisellid mitte. Seega...sattusin t6eliste harulduste peale! Nad olid selles samas bussis ning hakkasid maha minema. Minul kannatus katkes ja kysisin, et kas Mamallapuram on veel kaugel. Sain vastuse, et 6-7km ning kuna nad olid kuidagi teistmoodi mehed, siis kysisin, kust nad tulevad. V2ga p6nev.
Ja t2na k2isin vaatamas sellist templit nagu "Shore temple". See on 7. sajandil ehitatud. Allpool on m6ned pildid ka. Vaadake, mida soola kandev meretuul ja vesi on kiviga teinud ajaga.
Ja homme on plaanis minna vaatama muid templeid, mis siin ligiduses asuvad.

Aga nyyd pilte uuest kaamerast...
6htune kodut2nav Mamallapuramis






H2rra, kes korraks mu k6rvale istus ja suvalisel moodak2ijal palus pilti teha. Ma siis andsin oma kaamera ka.




See oli p2ris huvitav! Nimelt kui ma seal templi juures k2isin, siis palus yks naine, et kas ta tohiks minuga koos yhe pildi teha. No mis saaks mul selle vastu olla, eks. Aga siis hakkas j2rjest tulema inimesi, kes k6ik tahtsid koos minuga pilti teha. Kokku tehti umbes ehk 10 pilti ning yks oli selline, et mulle pisteti palja tagumikuga poiss ka sylle:) Aga ma andsin siis oma kaamera ka korraks, et saan ka nii pildi omale

See on see ranna- v6i kaldatempel...





K6ige maitsvamad kalakotletid universumis! Uskumatult head - m6nusalt vyrtsised, sees porgandit, tomatit, sibulat ja muud maitserohelist ning sidruniga niisutatud

Vaade sest kohvikust, kus kotletid...

See ongi india! Kui parasjagu inimene laua taga ei istu ja oma peent mereanni-praadi ei soo, siis peremehetseb laual kukk.
Kalamehed koovad v6rku ja lehm on tulnud randa p2ikest v6tma


Prantslane yritab eemale peletada rannas pealetykkivat myygimeest. Siingi on k6ik 2rimehed...


Otsa leidnud mereelukas



Bob Marley kohvik. AInult 30-40m ookeanist.

Kodut2nav...

Nende tegelastega - m6lemad inglased(John ja Jake) - s6ime eile 6htul Bob Marley kohvikus 6htust

Minu Mamallapuramis asuv kodu...


Istud restorani maha ja siis tuuakse sulle valida, et millest soovid, et 6htusook valmistataks
Moshee Kovalamis

Chennai-Mamallapuram maantee, krokopark.

M6ned pildid krokopargist...








Diet: feeds on small mammals, birds and reptiles and larger prey like wildboar, deer and very rearly an unlucky human...

Head algavat veebruari!

1 comment:

  1. too see mereelukas mulle ole hea..aga pildid suht ilusad, värvid minuarust kohe tunduvalt paremad..petta kah ei saanud kuna Meil aparaat natuke kallim isegi

    ksv! krsr!

    ReplyDelete