Monday, February 1, 2010

Valgele mehele kott p2he!

Ebameeldiv on see, et kogu aeg pead igasuguste 2rimeestega v6itlema! Kogu aeg yritakse sulle kott p2he t6mmata ja v6imalikult palju raha v2lja pumbata. N2iteks hotell, kus ma elan...leppisime BUSINESS MANAGERiga kokku juba esimesel p2eval, et kui vabanema peaks yhene tuba, siis see saab mulle. Iga p2ev olen maininud, et olen nagu ootereziimil v6i nii...muudkui kinnitab mulle, et vabu tube pole! See on aga vale, tegelikult ikka on, rahvas marsib sisse-v2lja iga p2ev! Lihtsalt neile on ju kasulik, kui mina elan yksi kaheses toas ja maksan kahe inimese hinda.
Kui internetis k2id, siis pead ise kogu aeg arvestama, et mitu ruupiat maksma pead, sest lihtsalt alati pannakse hinnale juurde! Ja siis, kui l2hed ja seletad, et oodake nyyd, poisid, ma ju tulin hoopis 13:20, mitte 12:20, siis teevad suured silmad p2he ja vabandavad jne. Tegelikult teevad koguni sellise n2o p2he, et endal hakkab piinlik, et selle paarikymne ruupia p2rast 6iendama l2hed.
Siis l2hed kuhugi kohvikusse. Tellid ilusasti oma asjad 2ra, sood oma (v2ga, v2ga maitsva) louna 2ra, palud arvet ja n2ed: loomulikult on arve j2lle suurem kui peaks. Siis v6tad oma menyy, kontrollid, et ega ise eksinud pole. No ei ole. Siis ytled, et kuulge, arve on ju suurem kui olema peab, s6brad, teil on siin, n2ete, number valesti. Kelner vabandab ja l2heb 2ra. Ja siis tuleb tagasi oma menyyga, mis kinnitab, et arve on t6epoolest 6igesti kirjutad. Ma pikalt vaidlema ei hakanud, ytlesin lihtsalt, et nii ei ole ilus teha ja kylastaja suhtes on see ebaaus. Veel, et mure on selles, et enam sinna sooma ei tule. Ja siis tuleb k6ige masendavam osa. Nimelt - neil on sellest t2iesti suva. Neil ei ole sooja ega kylma, kas ma veel tulen v6i mitte. Aru saada, et m6istlik ja aus klienditeenindus v6iks olla edu yheks aluseks, ei kuulu lihtsalt nende kompetentsi. Ja kaotaja olengi l6puks vaid mina ise, kes ma ei l2he enam sooma 22retult maitsvaid toite, sest mulle ei meeldi, mis nad seal teevad:)
Sri Lankaga v6rreldes tundubki, et siin on k6ik lihtsalt palju nahhaalsemad. Sri Lankalgi pidi alati kontrollima, kas sind peteti, aga kui seal toimis pigem systeem "usalda, aga kontrolli", siis siin ei ole m6tet hakata usaldamisega aega raiskama, sest petta saad alati.
Samas...kysimus ei ole ei tea, mis summades. Numbrid on v2ikesed ning kui seal kohvikus oleks need hinnad kohe mu menyys sellised nagu hiljem arve peal, siis ei j2taks ma kindlasti midagi tellimata, asi on lihtsalt selles suhtumises. Ja see on nii masendav ja tekitab trotsi. T2itsa uskumatu, aga juba on hakanud peas keerlema m6tted, mismoodi neile petistele endile kott p2he t6mmata. Aga n6ndapalju siis petistest hala, tegelikult on elu ikkagi ilus(ja ei tahagi ma oelda, et nad on petised. See on lihtsalt loomulik siin, mulle tundub).

Ilm on siin v2ga kuum. V6ib-olla on temperatuur enam-v2hem Sri Lankaga sama, aga hullemaks teeb asja see, et k6ik on tolmune ja 6hk seisab. Tuult ei ole. Kui nina nuusata, j22b mulje nagu oleks terve pika p2eva kartulip6llul kartuleid v6tnud. 6hku on yhes6naga v2hem ja see on v2ga tolmune ja must.
Naljakas lugu on sellega, et mul 6nnestus yleeile 6htul kylma saada. Nimelt kui 6htust k2isime soomas, siis seal Bob Marley kohvikus puhus t2itsa tugev tuul terassil. Ja oli ka tunda, et tuul oli natuke jahe. Kui terve p2ev on p2ike paistnud ja sooja 30 kraadi, siis 6htul v6ib 20 kraadi juures tuul tunduda p2ris jahe. Igatahes t2na on mul kurk valus ja nina nohune.
T2na k2isin Vaatamas erinevaid templeid. Neist yks oli viiest templist koosnev kompleks, mis ehitatud k6ik yhest ja samast kaljust. Ehk siis mitte ehitatud, vaid uuristatud. Tegemist siis no monoliidse asjaga. Lisaks viiele templile v6is leida ka m6ned loomaskulptuurid. Neis suurim, elevant, on v2idetavalt oma proportsioonide poolest yks India k6ige paremini 6nnestunud skulptuur. Siis k2isin ka skulptuuride muuseumis, kus peaks olema LP andmetel yle 3000 "teose". Nende asjade kohta seal kyll "teos" oelda ei tahaks, sest tegelikult on enamus neist asjust katki, m6ni vedeleb muru peal pikali(ning on juba aastaid seal ilmselt niimoodi pikali olnud), pildid m6ned sellised, mille v6iks minagi joonistada jne. Aga ikkagi, ytleme siis nii, et seal oli yle kolme tuhande eksponaadi. Aa, ja siis meenub mulle nyyd, et ka muuseumis t6mmatakse kott p2he. Nimelt pilet maksis 2 ruupiat(!). Mina andsin kymnese. Arimees hakkas kohe pead vangutama ja seletas, et tal pole tagasi anda. Kysisin, et mis siis kyll saab nyyd!? V2gisi tekkis tahtmine oelda, et mis see minu asi on, et pole tagasi anda, mine ja vaheta siis lahti, aga no...ei hakka ju skandaali tegema. L6puks leidsin taskust ka viiese, j2tsin siis selle sinna.
Ja siis k2isin veel yht eraldi templit vaatamas, mis samamoodi kivisse uuristatud. See oli ikka t2itsa ehtne koobastempel. Yldiselt on nii, et...no muidugi on need templid v6imsad ja uhked. Kui vaatan neid ja m6tlen, mismoodi graniidi sisse on tempel uuristatud, siis on see k6ik v2ga aukartust2ratav, aga kui igal sammul on selline tempel, siis see justkui taas devalveerib seda k6ike. Lihtsalt kaotab oma unikaalsuse ja v6imsuse.
T2na oli mul ka taas intsident ahviga. Nimelt mina tegin kahest otse kr6psupaki seest viisakalt kr6psu soovast ahvist pilti. Tegin pildi 2ra ja hakkasin eemale jalutama. Ja siis j2rsku hyppas kahest suurem ahv mul koti v2listaskus olnud veepudeli kylge. K2tte ta seda ei saanud ja ega ta ka kaua rippuda ja sikutada seal j6udnud, aga see k6ik oli lihtsalt ebameeldiv. Ahv oli ysna suur. Ehmatas p2ris korralikult 2ra, mul oli veel ka kaamera k2es, ei saanud ka kuigi agressivselt vehklema hakata. Ja m6nikord ahvikarja vaadates tekib tunne, et kui nad k6ik koos midagi inimesega teha tahaksid, siis inimene ei saaks tegelikult vastu mitte midagi teha. Loom on ikka loom, l2bir22kimisi nendega pidada pole v6imalik.

Ilmselt tulin ennast arvuti taha v2lja elama:)

Aga enne l6ppu veel ka m6ned pildid...
Pilt r22gib iseenda eest. Tegin selle Mamallapurami postkontori ees. See on nii India!!
K6ige ilusam saal muuseumis skulptuuride muuseumis

Seal muuseumis oli ka rannatempli makett


Koobastempel

Seesama parempoolne suurem ahv hyppaski mulle koti kylge veepudelit sikutama. Aga see, kuidas nad t2iesti tavaliste inimeste kombel kr6psu s6id, oli p2ris koomiline

V2ikese skulptuuri2ri omanik. Ta ise ongi skulptor.
Five Rathas. Kogu see kompleks oligi tegelikult k6ik yhest kivist. Viis templit. Iga neist pyhendatud yhele jumalale. Nende hulgas yks Shivale. Shivale pyhendatud templit valvab lehm. Tegemist on 7. sajandil ehitatud templitega, mis olid oma arhitektuurilise poolega pikaks ajaks eeskujuks paljudele teistele templitele piirkonnas.




Siin see v2idetavalt k6ige t6etruumate proportsioonidega elevant. Ta on natuke kulunud selle ajaga
Shiva tempel. Pidin p2ris tykk aega ootama, et sellist pilti saaks, sest kogu aeg oli keegi ees seda uudistamas
S6brad sellised...



Head!

3 comments:

  1. Huvitav, kas selle nahhaalsuse pärisid inimesed ahvidelt või ahvid inimestelt?
    Pea püsti ja paremat tuju soovides,

    IlusN

    ReplyDelete
  2. no küta nahhaalidele ikka vastu. Vaikimise ja leppimisega taastoodad seda kottimist ise. Kui tahavad rohkem raha, siis maksa hoopis sellevõrra vähem - tahaks näha, mida põnevat nad sulle teha julgeksid

    ksv! krsr!

    ReplyDelete
  3. Loetud kõik!
    Hea tuju tehtud!
    OLe tänatud!
    :)

    ReplyDelete