Tuesday, March 23, 2010

Viguriv2nt toimetab...


Tervist!
T2na sai natuke nalja. @rkasin hommikul varakult yles, pakkisin koti kokku, k2isin soomas, siis v6tsin inimj6ul liikuva riska ja s6itsin postkontorisse, et paar paar postkaarti saata. Kui tagasi hakkasime s6itma, tuli m6te p2he, et istuks ise riksa rooli. Tehtud! Julgustasin vanah2rrat tagaistmele istuma ning ytlesin, et ma olen osav ja lausa syndinud riksajuht - 2rgu muretsegu. Hyppasingi rooli. Andsin p2ris korralikult hagu sellele aparaadile. Aga kui h2rra tagaistmel kolmandat korda ytles, et aeglasemalt on palju parem s6ita, siis v6tsin hoo maha. T2itsa vahva, inimesed lehvitasid ja tervitasid t2navatel, m66das6itev koolibuss lasi signaali ja lapsed k6ik koos lehvitasid ning autojuhid, kes mind roolimas m2rkasid, lasid valgele juhile samuti tervituseks signaali.
Eks vanah2rra sai aru, et mul midagi targemat tema ringis6idutamisest teha pole ja pakkus v2lja, et 2kki viitsin s6ita mingisse poodi, kus marmorist esemeid valmistatakse ja myyakse. Nimelt on nii, et kui riksajuht poodi kliendi toob, saab riksajuht 20 ruupiat. Kui toodud klient ka veel midagi ostab, siis saab riksajuht veelgi rohkem raha. M6tlesin, et tyhja kah, ilus p2ev, mida muud ikka teha. Ah, sa, pagan, tegemist oli p2ris viisaka poega, mis tegeleski marmorist esemetega. Nii graveerimise, uuristamise, l6ikamise ja k6ige muuda. Peale v2ikeste asjade(igasugu kaunistused ja dekoratiivsed esemed) teevad ka n2iteks lauaplaate ja seinaplaate ja mida k6ike muud. Mina astusin siis poodi sisse, surusin k2ppa ning n2hes, et tegu suure poega, luiskasin ennast disaineriks. Seletasin k6ik ja puha, kuidas minu t66 k2ib nii, et meie firmale antakse valmis korter k2tte ning meie siis sisustame ja disainime seda niimoodi, et mitte ei pane vaid moobli sisse, vaid paneme n6ud ka koogikappi. No mida iganes. V2ikeste asjade kohta ytlesin kohe, et need mind ei huvita, aga igasugu laudadest ja n2iteks p6randa- ja seinaplaatidest oleks ma kyll kangesti huvitet. Loomulikult oleks omanik mulle kohe kas v6i seitse suurt lauda kaasa pakkinud, aga ma siis seletasin, et nii need asjad ikka ei k2i. Et ma v6tan ikka tema kaardi, vahetame kontakte ning pean ikka enne oma inimestega l2bi r22kima. Tegin seal tema lahkel loal hulganisti pilte kaameraga ja k6ik k2is nii nagu see ikka k2ib.





No mis seal ikka. 2rikontaktid saadud, tuli edasi liikuda. J2tsin uue 2ripartneriga hyvasti ning istusin riksasse. Uurisin kohe riksajuhilt, kas tal veel m6ni selline vahva pood on, mis talle komisjonitasu maksab, kui ta m6ne kliendi sinna viib. Muidugi oli. S6itsime kohe kilomeetrikese eemal olnud vaibavabrikusse, mille juures ka suur pood oli. Nonii. Systeem sama. Astusin pika sammuga sisse ja hakkasin uurima. Myygimees tegi mulle kiire ekskursiooni vabrikus, n2itas ja seletas, mismoodi vaibad k2sitoona valmivad ning siis astusime edasi suurde poodi. Ma olin tunni-pooleteise jooksul ainuke klient, muide. Igatahes hakkas ta mulle siis igasuguseid erinevaid vaipu ette kandma. Mina ikka kiitsin, et kyll on ilusad, aga kallid ka. J6udsime siis suurtest uhketest emale-50ndaks-juubeliks-1500-eurosest-vaibast kuni 2--eurose vaese tudengi mediteerimisvaibani, kui avastasime, et olime oma jutuajamistes myygimehega j6udnud kaugele vaipadest ning m6tlesime hoopis selle peale, misasi see 6nn olla v6iks ning kas seda raha eest saab osta v6i ei saa.


Kogu sellest jutuajamisest v6iks omaette pika postituse teha. L6ppes see poesk2ik nii, et mina lamasin suure vaiba peal sedasi, et toetasin pead v2ikeste "tudengivaipade" hunniku otsa ning keset lugu, kuidas myygimees oma perefirmaga 10 aastat tagasi alustas, avastas ta, et kell on nii kaugel, et tal tuleb minna palvetama. Ja loomulikult meenus siis mulle, et minu riksa ootab ka v2ljas. Kokkuv6ttes tuleb 6elda, et l6puks tundsin isegi natuke piinlikkust, et niimoodi k2in ja tyssan, aga samas...yhe 6nn on teise 6nnetus ning ega need poemyyjad 20 ruupia v6rra vaesemaks ka j22.Ja yleyldse, esimene myyja sai omale Euroopast kasuliku 2rikontakti ning teine sai feispuuki eksklusiivse v2lismaa-s6bra:) Elu on ikka ilus.
Kui aus olla, siis...kui mul oleks t6epoolest vaipa vaja, siis ma julgeks seda siit tellida-saata kyll. Hinnad on enam-v2hem samad, mis meil, aga siin on tegemist v2ga peene k2sitooga ning yhe suurema vaiba valmistamine annab kaheks kuni kolmeks kuuks tood tervele yhele v2iksemale perekonnale maapiirkonnas.
Aga kui poodide juurde j6udma hakkasime, siis ei tohtinud mina mitte mingil juhul riksaroolis olla, sest kokkuleppe kohaselt maksab pood komisjoni vaid siis, kui kindel riksajuht kliendi oma riksa tagaistmel kohale v2ntab. Seega...kui ma ise kohale oleksin s6itnud, siis see ei oleks kategoriseerunud "t6i meie poodi" alla. Ja siis on oluline erinevus veel, kas ma midagi poest ostan. Niisama vaataja - 20 ruupiat, ostja - 50.-! Kui ma poest v2lja tulin, oli riksajuhi esimene kysimus kohe, et kas ma ostsin kah. Oleks v6inud pulli teha ja oelda, et ikka ostsin, muidugi.



Aga et oma aega ehk v2he m6istlikumalt sisustada, l2hen paari tunni p2rast rongi peale, mis mind homme hommikuks Varanasi linna toimetab. Ja see linn ilmselt pikemat seletamist ja tutvustamist ei vaja.
T2nan t2helepanu eest!

2 comments:

  1. http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/8587095.stm
    Soovitan tähelepanu pöörata kolmandale pildile. Tekib küsimus kas kuulus eestlane tembutab jälle Indias? Ootaks kommentaari asjaosaliselt.

    ReplyDelete
  2. Kurram...jah, aga kolmap2evane show l2ks ikka tuksi...

    ReplyDelete