Friday, March 5, 2010

Kuldsest k6rbelinnast...

Tere!
Nagu plaanitud oli, j6udsime eile Jaisalmeri. Kui eelmises postituses ytlesin, et see on Pakistani piirist 100km kaugusel, siis tegelikult kohalikud ytlevad, et Pakistani j22b siit siiski umbes 200km. Linn pole suur, kohalikke elanikke on linnas alla 100 000. Linn asub keset Thari k6rbe. Eilne viis ja pool tundi kestnud bussis6it kulges Jodhpurist absoluutselt kogu aeg l2bi k6rbe.
Bussis6it on j2lle aga omaete lugu. Ostsime neli piletit. L2ksime bussijaama 2ra, leidsime omale kenasti kohad ja ootasime v2ljas6itu. Siis ma aga avastasin, et minu MP3-m2ngija j2i kylalistemajja. Vanake ta juba kyll ja vahel kipub ka streikima, aga mulle ikka armas. Otsustasin, et hyppan bussist maha ja l2hen tagasi talle j2rele. L2ksingi. Sain k2tte ka. V6tsin oma pileti kaasa, et j2rgmise bussiga saan sama piletit kasutades teistele j2rele s6ita. Plaan oli hea, aga kui tagasi bussijaama j6udsin, siis bussis piletimyyja saatis mu sama-piletiga-Jaisalmeri-s6itmise-jutuga kuu peale kinnitades, et tegemist on hoopis teise firma bussiga. Loomulikult ta ilmselgelt valetas, sest eelmisel bussil olid samad kirjad peal ning piletilgi sama firma logo. Aga peale lyhikest vaidlemist l6in k2ega ning maksin bussijuhile ikkagi uue piletiraha, sest mul oli h2dasti vaja teistele j2rele s6ita. Muuseas j2i esimesse bussi ka minu pagas.
Bussi v6ib vabalt pidada 3-korruseliseks. Nagu ka piltidelt n2ha v6ib, on esmalt bussis sees kaks korrust ning kolmandaks v6ib pidada katust, kus reisib oma paar-kolmkymmend reisijat.

Ikka ja alati on nii, et kui oma pisikese kaamera v2lja v6tan ning kuskil m6ne pildi teen, on s6pru kohe jalaga segada. K6ik tahavad pildile ning tekib j2rjekord. Ja kes pildile saab, on v2ga 6nnelik ja vannub k2tt surudes igavest s6prust:)
Poole tee peal tegi buss pikema peatuse ning l2ksin bussist v2lja, et vett osta. Siis tekkis mul jutuajamine kolmanda korruse asunikega, kes mind l6puks kiivalt sinna yles kutsusid lubades, et seal on v2ga ilus, mugav ja turvaline. Mina j2in tol hetkel endale kindlaks, et seal on v2ga kole ja mina kardan k6rgust ning et sinna ma kindlasti ei l2he, aga nyyd tagasi m6eldes isegi natuke kahetsen, et ei l2inud, sest...no oleks ju t2itsa vahva kogemus olnud seal yleval. Ja pealegi - k6ik teisd saavad seal yleval s6idtud, miks mina siis ei peaks saama? Nii arvangi, et kui mul peaks v6imalus uesti tekkima, siis ilmselt sinna yles ka ronin.
Jaisalmeri linn on t6epoolest kuldne. Ymbritsetud igast kyljest k6rbega, lisaks on sarnaselt Jodhpuriga keset linna k6rgusesse ulatuv vana kindlus ning ka k6ik linna majad on liivakarva kuldsed. Nii ongi linnapilt v2ga sarnane sellega, mida oleme n2inud televiisorist kui juttu tuleb Iraagist v6i Afganistanist. Kui just mainitud linnades on aga m2rkimisv22rne osa k6ikv6imalikust arhitektuurist s6dadega h2vinenud, siis siin lood teistmoodi. Majad on v2ga kenasti viimistletud, palju kasutatakse sambaid, kohati tundub, et majadel on aknad suuremad ja yleyldse on linn rohkem linna moodi. V6i on majad rohkem linamajade moodi. Natuke justkui suursugusemad, v2ljapeetumad.
Ilm l2heb p2ev-p2evalt kuumemaks. Nyyd on juba nii, et p2ikese k2es ei taha yldse olla, isegi mitte lyhikest aega Ja mitte selep2rast, et p2ike 2ra k6rvetab, vaid lihtsalt seet6ttu, et kuumus on t2itsa ebameeldiv. See on liig.
Meie hotell on natuke kummaline. Nimeks on "Titanic" ning seda peab yks noor tegelane, kellel korealannast pruut ning kes ka ise korea keelt r22gib. Mite kyll yleliia h2sti, sest n2iteks kui ta r22kima hakkab, siis teeb see korealastele alguses nabani nalja, aga sellegipoolest suudab ta kylastajatega korea keeles asjad selgeks r22kida. Kummaline aga ongi just see, et k6ik hotellis peatujad ongi korealased v6i jaapanlased. Ja mina olen seal justkui mingi v66rkeha nende seas, sest mitte yhtegi teist valget v6i musta seal pole. K6ik on asiaadid. Juttude j2rgi pidigi see koht olema korealaste hulgas ise2ranisti populaarne ning yleyldse eks olegi nii, et jutud ikka levivad ning ise l2heks ja peatuks ka seal, kus oleks eestlasi ees. Naljakas on aga, palju see nali meile seal maksab. 6igemini kui v2he see meile maksma l2heb. N2iteks meie maksame Juniga oma toa eest kahe peale 100 kohalikku raha. Ceon ja Koh on omaette toas, nendel on seal eriti peen elu, vannituba on eraldi, voodi on ylimalt pehme, soe vesi kraanis ning nemad maksavad kahe peale 200 raha. Yhes6naga minul tuleb oma toa eest maksta eesti rahas umbes 12.50 oo eest, mida on ikka naljakalt v2he. Samas tuleb tunnistada, et kyllap on niimoodi tehtud teadlikult ja kasum tuleb omanikule siiski katusel asuvast restoranist, kus soomine on m2rksa kallim kui mis iganes muus linna restoranis.
Aga homme l2heme kauaoodatud k6rbesafarile. Alustame kell 10 hommikul, s6idame dziipidega linnas eemale, kus ootavad kaamlid. Sealt kaamlitega edasi...ma ei tea, kuhu, ooseks paneme laagri pysti, teeme l6ket, grillime kana, magame lageda t2histaeva all ning varahommikul alustame tagasiteed. Ja k6ik see kokku maksab 800 kohalikku raha. Ja selle sees on k6ik oobimised, hommiku-, l6una- ja ohtusoogid ning yleyldse kogu laul ja muusika. Minus t2rkab lapselik p6nevus.
T2na aga plaanis niisama linnas ringi vaadata ning...t2na peaks siia j6udma ka eestlane Pavel, keda yleeile kohtasin. Peale seda kui arvuti tagant pysti t6usin, r22kisime oma paar-kolm tundi juttu ning selgus, et temalgi plaan Jaisalmeri tulla. Eks siis n2is, ehk kohtume.
L6petuseks - nagu ikka - m6ned pildid...
See on tehtud meie hotelli katuserestoranis. Kindlus paistab taustal ning hotell asub sellest ehk oma paari-kolmesaja meetri kaugusel. Kindlus on oosel valgustatud, mis teeb selle oosel veel ise2ranis ilusaks ja s2ravaks.

Pisut raske on t2navatel midagi pildistada, sest lihtsalt k6ik on t2pselt yhesugune - pole oluline, kuhu vaatad. Ehk siis igalpool on lehmad, mootorrattad, riksad, poed, kaupmehed ning loomulikult h2sti palju igasugust muud rahvast.

Lugesin, et n2dalavahetusel tuleb ilm Eestis juba kevade h6nguga...