Monday, April 5, 2010

Tervitused Nepaalis!

Tervitused!
Pole pikka aega kirjutanud, sest esiteks on olnud kiire ja teiseks on internetiyhendusega Kathmandus t2pselt nii nagu parajasti olema juhtub. Nimelt v6ib 88p2evas vabalt 16 tundi elektrivool 2ra olla ning tagavara-akud on vaid yksikutes kohtades.
Kui ma kiire ylevaate oma tegemistest teen, siis ei saa yle ega ymber sellest, kuidas yldse Nepaali kohale sain. Nimelt hakkasin ma kenasti 1. aprilli 6htul kindla plaaniga 2. aprilli 6htul Kathmandus olla, Varanasist liikuma. L2ksin raudteejaama ning kell 23:15 pidi rong v2ljuma Gorakhpuri, kust siis hommikul bussiga edasi piiri 22rde Sunaulisse s6ita. Sunaulis saab viisa ning siis edasi buss juba Nepaali pealinna Kathmandusse. Hea kyll. Mu Gorakhpuri rong hilines ametlikult tund aega. Aga kuna mul uued rongi saabumis- ja v2ljumisajad teada olid, v6tsin rahulikult. Platformi v6i perrooni number oli ka teada - muret veelgi v2hem. Ootasin siis kenasti oma rongi 2ra, saabus 6igel ajal, ning l2ksin oma vagunisse. Aga pettumus oli suur, kui leidsin oma voodist yhe magava hindu. Koputasin kenasti 6lale, vabandasin ja palusin tal ennast minu voodi pealt ilusasti kuhugi mujale liigutada. Meheke oli yllatunud, otsis uniselt taskust pileti ja ytles, et ma ise olen eksinud, sest tema magab parasjagu just selles voodis, mis tema piletil kirjas ning mille ta ka t2iesti ametlikult piletikassast ostnud oli. Vaatasin ta piletit ning veendusin, et t6epoolest, meil on samad voodikohad. Kuna tema ennast juba sisse oli s2ttinud, siis ei hakanud ma teda sealt 2ra kangutama. J2in hoopis nukralt sinna seisma oma suure kotiga ja siis taipasin, et see mu Varanasi kylalistemaja oli lihtsalt mulle mingisuguse suvalise paberi v2lja printinud ja 2ra myynud, sest mu piletile oli vaguni- ja voodinumber suvaliselt pastakaga juurde kirjutatud. Tundsin tugevat viha! M6tlesin, et tyhja kah, mind juba ei tyssa sedasi - tuleb rongist maha minna, kylalistemaja-tegelastele v2ike yllatusvisiit korraldada ja kas v6i koos politsei abiga omale 6ige pilet saada v6i raha tagasi n6uda. Hakkasin oma suure kotiga ukse poole minema kui...rong hakkas liikuma. Ja kuna ma vaguni keskosas olin, siis ei olnud enam m6tet joostagi, ohutum oli peale j22da. Mis seal ikka. L2ksin siis "oma voodi" juurde tagasi, panin koti istme alla ja istusin tagasihoidlikult yhe alumise voodi 22rele(seal nimelt justkui kolmekordsed narid) ning m6tlesin, et...mis see yks 88 ikka istuda on. Mingi aja p2rast 2rkas yles see tegelane, kelle voodi22rel ma istusin ning ytles, et ma v6in sinna tema k6rvale pikali visata. Uni oli peal v2ga tugev. Viskasin siis ta k6rvale pikali ja uinusin kiirelt ja magusasti. 88sel 2rkasin vahepeal yles ja hakkasin m6tlema, et kas on ehk v6imalik, et ma vales rongis olen. See m6te aga tundus v6imatuna, sest mul oli 6ige pilet, rong saabus 6igel ajal 6igele perroonile ja no mismoodi siis valesti sai olla. Uinusin rahulikult taas ning magasin ysna kenasti hommikuni. Kitsas oli kyll ja...no tegelikult kogu situatsioon nii tobe kui yldse olla sai, aga no mis sa teed...
Hommikul 2rkasime k6ik yles ja mehed siis r66mustasid, et hakkamegi kohale j6udma. V6tsin oma kaardi v2lja ja kuidagi suvaliselt siis yks n2itas, kuhu me J6UDMA hakkame...Ja see ei olnud kindlasti mitte Gorakhpur! J6udsin hoopis Kanpurisse. T2iesti masendav! Olingi vales rongis...
Kanpuris sain omale peale seiklemist 6htuks j2rgmisele 88rongile pileti, et 6igesse linna s6ita. P2eva magasin suuremalt osalt maha. Kuid hommikul kolm tundi veetsin mingis kontoris, kus inimesed tegelesid rongij2neste karistamisega. Ja see systeem on neil ikka hoopis teistsugune kui meil. Kontrol8rid l2hevad saabuva rongi uste juurde ja hakkavad kontrollima mahatulevate inimeste pileteid. Valdavalt on j2nesed noored. V2limuse j2rgi v6iks arvata, et lihtsalt koolipoisid. J2nes k2es, tuuakse ta siis kontorisse, kus algab ylekuulamine ja protokolli kirjutamine. Ametnik v6ib inimese peale karjuda nii, kuidas soovib. V6ib t6ugata, v6ib juustest sikutada, aga v6ib ka vabalt lyya. N2iteks yks poiss, kes midagi vastu julges ametnikule vaieldada, sai paar-kolm l66ki lahtise labak2ega. Trahvitakse "j2neseid" 250-500 ruupiaga ning pea pooled j2nestest lahkusid kontorist pisarsilmil. Vot selline systeem.
Aga mina maksin 120 ruupiat ja magasin p2eval raudteejaama magalas. Koti andsin hoiule pakihoidu, et ei peaks poole silmaga seda valvama ning uni tuli hea. 6htul sain rongi peale ilusasti ning 88sel kella kolme paiku sain Gorakhpuri kohale. kaduma l2ks k6igest 24h! Gorakhpuris raudteejaamast v2ljudes oli mu ymber kohe umbes 10 takso-, risha- ja dzeebijuhti, kes k6ik mulle Sunaulisse kyyti tahtsid pakkuda. Ytlesin, et ma tahan tavalise bussiga minna. Koheselt kinnitasid kymme meest kui yhest suust, et yhtegi bussi ei l2he enne hommikut. Mina loomulikult ei uskunud ning paarisaja meetri kauguselt leidsin bussi, mis kell 4 Sunaulisse v2ljus. Hommikul 8 ajal olin seega Nepaali piiri 22res, sain templi, et lahkusin Indiast ning teise, et sisenesin Nepaali. Ja siis ootas ees 7-tunnine bussis6it Kathmandusse.
Ja siin ma nyyd olen. K6ik tundub parem kui enne. Nepaal on palju puhtam, vaiksem ja rahulikum(kuigi viimast ei saa tegelikult 8elda kitsaste vanalinna t2navate kohta) ning tunne on hoopis parem. Ei ole tohutut tunglemist, pole tyytuid "2rimehi" ning 6hk on puhtam, haisu v2hem ning inimesed on kuidagi vaoshoitumad ja yksteisega arvestavamad.
Kui 3. aprillil kohale j6udsin, oli ka r66m kohtuda 10 eestlasega. Nimelt s6brad korp! Sakala alpiklubist on siin, et oma seekordne missioon l2bi viia. Ma ei m2leta enam tipu nime, mida nad vallutama tulid, aga k6rgust m2el yle 6000 meetri. Kivi kotti neile!
Mina aga olen veel m6ned p2evad Kathmandus peatumas. Sain tuttavaks yhe kohaliku neiuga, kes ylehomme mind Kathmandust p6hjapoole kylasse viib. Kuna ta vanavanemad seal elavad ning sealt p2rit on, saan k6ndida neid radu ja n2ha seda elu, mida tavaline seikleja ei n2e, r22kimata veel turistist.

Nepaal on ilus. T6eline maailma katus. N2iteks saab Nepaal tunda uhkust, et just siin asub maailma k6rgeimatest m2etippudest kymnest kaheksa. Aga sellest ja paljust muust pikemalt m6ni teine kord...

Head!

1 comment: