Tuesday, April 20, 2010

The Himalayan kirjutab...


Ahhoi!
Huvitav lugu meie pisikese riigiga. Nimelt v2isasin t2na hommikul yht omale juba tuttavat poodi ning selle myyja tervitas mind r66msalt ning ulatas mulle k2tte siinse kohaliku ajalehe. Ajalehes pidi olema juttu just sellest riigist, kust mina p2rit olen. Ma ei tahtnud alguses h2sti uskuda, aga kui lugema hakkasin, siis...t6epoolest. Eestist ei teata eriti siinkandis kyll tuhkagi, aga ajaleht kirjutab, et me v2ga pisike, kuid tubli e-riik oleme. Kersti Luha seletab asju ja puha... Eks lugege ise pikemalt.


Aga muidu...olen ikka Pokharas ega tee mitte midagi. Puhkan m2gedest. Kuna edasine tee viib mind Bangladeshi, siis olen siin yritanud viisat omale ajada. V6i v2hemasti olen pyydnud aru saada, kuidas viisat yldse on v6imalik saada. Nimelt ytleb raamatutarkus, et Eesti Vabariigi kodanikul on v6imalik viisa saada vaid Dhaka rahvusvahelises lennujaamas maandudes. Mina tahan sinna aga maismaad m88da minna. Kuna maismaalt v2idetavalt piiri pealt viisat saada pole v6imalik, siis helistasin eile Bangladeshi Kathmandu saatkonda, kust kuri meesh22l kinnitas, et viisa saab kolmeks kuuks, korduva riiki sisenemis6igusega ning maksab 51USD. Mulle see vairiant ei meeldinud ning 6htul tuli m6te, et 2kki peaks proovima 6nne transiitviisaga. See m6te tuli sellest, et mul oleks vaja vaid yhekordse sisenemisega viisat ning sedagi vaid 10-14ks p2evaks. Kuna india transiitviisa maksab 800 ruupiat, umbes 125EEKi, kehtib aga 15 p2eva, siis m6tlesin, et 2kki saab Bangladeshi viisa ka umbes nii pikaks ajaks ja samal p6him6ttel. T2na helistasin hommikul uuesti siis saatkonda, kust meeldiv naish22l kinnitas, et turistiviisa saan 10USD eest, aga kui pikaks ajaks, see j2i segaseks. Igatahes palus saatkonnapreili mul kiiresti nende saatkonda ilmuda ning lubas seal k6ige hoolt kanda. Segased lood, aga eks ma pean nyyd ette v6tma teekonna Kathmandusse. Vahepeal pean Dumres peatuse tegema, sest sinna j2tsin ma yhte kylalistemajja v2ikese tasu eest oma suure seljakoti asjadega, mida Annapurna ringile minnes kaasa keeldusin v6tmast. Nyyd tuleb need asjad sealt kaasa v6tta.
Yhes6naga hakkab minu m6nep2evane puhkus otsa saama ning tuleb ennast asutada taas tegudele. M6te on veel selline peast l2bi k2inud, et kui ma t6epoolest Bangladeshi ei peaks saama minna(ma ei pea m6istlikuks 50USD maksmist viisa eest m6ne p2eva eest), siis pikendan oma Nepaali viisat ning teen veel yhe v2ikese matka ning l2hen vaatan Mt Everesti 2ra. Aga see j22b praegu ilmselgelt varuplaaniks.

Ahhaa... mulle nyyd veel, et kui Kathmandus olin, siis sain tuttavaks yhe toreda neiuga, kellega pidin minema tema vanavanemate kylla, et n2ha, mismoodi Nepaalis t6eline elu v2lja n2eb. Aga siis, peale yhep2evast linnaekskursiooni, otsustasin ikkagi kiiresti m2gedesse minna, sest...no kuidas ma ytlengi...selle tydrukuga, mulle tundus, hakkasin saama omale kaasa ka pool h6imu. See ehmatas mind pisut 2ra ning otsustasin kiirelt "pageda". Tegelikult ei olnud hullu midagi, k6ik oli v2ga viisakas, s6bralik ja nii nagu see Nepaalis ikka tavaks on. Lihtsalt yheksakesi tavalisele linnaekskursioonile minek tundus v2heke veider, arvestades veel asjaolu, et yheksast sain keelebarj22ri t6ttu suhelda vaid yhega. Kui oleksime l2inud ta vanavanematele kylla, siis oleks liitunud veel tema onu ja onu sugulased ka. Kui tydrukust aga veidi r22kida, siis tema nimi on Keshari Lama. Ja kui Nepaal on sarnaselt Indiale v2ga kastistunud ja selge hierarhilise yhiskonnaga, siis perenimi Lama n2itab seda, et tegemist on yhiskonna yhest k6rgeimast klassist perekonnaga. Ja t6si ta ka olla v6ib, sest tydruku isa on buddha munk. See selleks, eks n2is, ehk Kathmandus v6tan temaga yhendust, sest mitte kuidagi teistmoodi ei ole parem uurida kohaliku elu kohta kui vahetult kohalike inimestega suheldes. Aga lisan siia juurde veel m6ne pildi sest linnaekskursioonist.

Ja selline n2gi v2lja minu kaaskond. Oli nooremaid, oli vanemaid.
Korvpalluri s6brapilt koos osade sugulastega.
Minu Royal Enfield
Olin just lugenud Postimehest uudist, et kodune armas Tuhala n6iakaev oli hakanud kangesti keema. Siin yhtegi n6iakaevu pole, aga linnaekskursioonil m2rkasin yhe muud kaevu, mis elama oli hakannud

Vot nii on lood. Nyyd aga l2hen ja v6tan m6nusa l6una. Muuseas...kui vahepal oli minust saanud absoluutne taimetoitlane, siis Nepaalis olen juba kahel korral ka lihatooteid manustanud:) Esmalt olin tagasihoidlik ning piirdusin piisoni momodega. Momode n2ol on tegemist meie m6istes pelmeeni-laadsete tegelastega, aga taigna sisse v6ib sisuliselt keerata yksk6ik, mida. Ja teise asjana s6in yleeile korraliku turske jakiprae. Jakk on eelk6ige m2gedes kasvatatav paksu karvaga suur loom. Meenutab nagu h2rga, aga sarved on suuremad ja teistsugused. Igatahes m2gedes kuluvad jakid nii transpordiks kui p6llut66deks. Lisaks saadakse neilt piima, liha ehk toidukraami ning siis veel ka villa ehk riideid. V2ga universaalne loom on jakk, sobib k6igeks. Lehma ei s88 siin keegi! Lehma tapmine on keelatud ning see toob kaasa kohese kaheaastase vangistuse. Muuseas, yks kohalik mees teadis r22kida, et isegi kui lehm peaks t6epoolest hyppama n2iteks bussi ette, siis pidavat 6nnetu juht minemagi vangi, 6nnetuse asjaolud ei huvita mitte kedagi.

Olge head, palun v2ga!

Aam...peaaegu oleks unustanud Konsast ja K6ressaarest pildi lisada, aga siit see tuleb...
:)

No comments:

Post a Comment